متقاضیان استقرار در ناحیه ی نوآوری علاوه بر درک صحیح از مفاهیم کارآفرینی و ریسکهای ذاتی آن باید سابقهی مؤثری در این حوزه داشته باشند. علاوه بر این، انتظار آن است که متقاضیان ضمن توجه ویژه به مؤلفههای علمی و فرهنگی محیطهای دانشگاهی، توانایی تعامل با محیطهای جوان و پویا و خطرپذیر را داشته باشند. هر مجموعهای که در این ناحیه مستقر میشود علاوه بر بنا نهادن بخشهایی از سازمان خود (از قبیل R&D پیشرفته) که همخوانی ذاتی با فعالیتهای دانشگاهی دارد، الزاماً میبایست برنامه مدونی برای استقرار، حمایت و شتابدهی تیمهای استارتاپی دانشجویی داشته باشد. تمامی فعالیتهای شرکتهای مستقرشده میبایست در زمینه کارآفرینی و تولید ارزشهای دانشبنیان باشد و حضور نمایندهی دارای حق وتوی سلبی دانشگاه در تمامی شوراهای پذیرش، سیاستگذاری، نظارت و مانند آن، ضامن محافظت از اعتبار دانشگاه و عدم انحراف از فعالیتهای موضوع قرارداد و روی آوردن به فعالیتهای غیرمرتبط مانند فروش کالا و خدمات خواهد بود.
مجموعههای متقاضی استقرار در ناحیه ی نوآوری دانشگاه باید مستنداتی را ارائه نمایند که حاوی عناوین جدول بعدی باشد. در صورت موافقت با کلیات برنامه پیشنهادی، برای ارائه شفاهی و توضیحات بیشتر در جلسهی کمیتهی نوآوری دانشگاه، دعوت به عمل خواهد آمد. در صورت توافق نهایی، قرارداد رهن و اجاره به مدت حداکثر 5 سال با شرایط و ضوابط مشخص بین طرفین منعقد خواهد شد.
متقاضیان استقرار در ناحیه ی نوآوری دانشگاه اصفهان باید مستنداتی را ارائه نمایند که عناوین زیر را پوشش دهد. |
|
1 |
معرفی اجمالی مجموعه شامل (سهامداران، زمینههای تخصصی، سوابق اجرایی در حوزهی نوآوری و فناوری و ...) |
2 |
ترکیب شوراهای سیاستگذاری، پذیرش، نظارت، سرمایهگذاری و مانند آن (با حضور نماینده دانشگاه) |
3 |
رشتههایی از دانشگاه و میزان تقریبی تعداد دانشجویان یا فارغالتحصیلان که با مجموعهی پیشنهادی شما مرتبط خواهند شد. |
4 |
برنامههای شما برای جذب اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه در برنامههای خود |
5 |
حضور مجموعه شما در دانشگاه چه مزایایی برای شما و چه ارزشهایی برای دانشگاه خواهد داشت؟ |
6 |
عناوین و سرخطهای برنامهی بلندمدت شما برای استقرار در دانشگاه در قالب ارائهی خدمات نوآورانه و فناورانه |
7 |
فضای مورد نیاز و برنامهی تقسیم آن (اختصاصی، اشتراکی، دفاتر ارائهی خدمات، ...) |
8 |
برنامهی اجرایی (شیوهی پذیرش تیمها، مکانیسم حمایت و نظارت و ارزیابی، روشهای سرمایهگذاری و ...) |
9 |
برآورد هزینههای مرتبط (رهن و اجاره فضا، بازسازی، تجهیز، شارژ و قبوض، نیروی انسانی، برگزاری دورهها و رویدادها، ...) |
10 |
برنامهی مالی (شیوههای تأمین مالی، میزان سرمایهگذاری موردنظر روی تیمها یا پروژهها، مکانیسم بازگشت مالی (دریافت اجاره از تیمها، سهام، رویالتی، خرید دانش فنی، ...) و ...) |
11 |
ارزشهای مالی طولانیمدت برای دانشگاه (در قالبهایی مثل مشارکت در سرمایهگذاری، Co-branding، رویالتی، سهام، قراردادهای لیسانس، واگذاری دانش فنی، فرانچایز، بالاسری قرارداد و ...) |