۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد

استقرار اولین شرکت متعلق به اساتید دانشگاه اصفهان در ناحیه نوآوری

براساس رویکرد و مسیر طراحی شده‌ی معاونت پژوهشی دانشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه، پس از کسب بلوغ کافی و در صورت اخذ تاییدیه کارگروه پذیرش، می‌توانند به ناحیه نوآوری وارد شوند. ورود به این ناحیه که می تواند با عقد قرارداد 5 ساله برای این شرکت‌ها همراه باشد می‌تواند چشم انداز مناسبی برای توسعه آن‌ها فراهم کند. دانشگاه نیز از این مسیر، به دنبال ارتباط این شرکت‌ها با دانشکده‌ها و همچنین اخذ حق مالکانه از درآمدهای حاصله‌ی آن‌ها است، اگرچه این مسیر هنوز تکمیل نشده است اما استقرار اولین شرکت از این دست که متعلق به یکی از اساتید دانشکده کامپیوتر بوده و پس از 4 ماه کار و هماهنگی با معاونت اداری مالی دانشگاه، به سرانجام رسید می‌تواند نوید بخش آینده‌ی این مسیر باشد.

▫️ براساس رویکرد و مسیر طراحی شده‌ی معاونت پژوهشی دانشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه، پس از کسب بلوغ کافی و در صورت اخذ تاییدیه کارگروه پذیرش، می‌توانند به ناحیه نوآوری وارد شوند. ورود به این ناحیه که می تواند با عقد قرارداد 5 ساله برای این شرکت‌ها همراه باشد می‌تواند چشم انداز مناسبی برای توسعه آن‌ها فراهم کند. دانشگاه نیز از این مسیر، به دنبال ارتباط این شرکت‌ها با دانشکده‌ها و همچنین اخذ حق مالکانه از درآمدهای حاصله‌ی آن‌ها است، اگرچه این مسیر هنوز تکمیل نشده است اما استقرار اولین شرکت از این دست که متعلق به یکی از اساتید دانشکده کامپیوتر بوده و پس از 4 ماه کار و هماهنگی با معاونت اداری مالی دانشگاه، به سرانجام رسیده است، می‌تواند نوید بخش آینده‌ی این مسیر باشد.
▫️ زمانی که دانشگاه اصفهان بتواند درآمدی پایدار از محل سودآوری این شرکت‌ها داشته باشد، زمانی که دانشگاه با کمک این شرکت‌ها بتواند خدمات تخصصی بهتری به جامعه و صنعت ارائه نماید، زمانی که دانشجویان با حضور در شرکت اساتید خود بتوانند با محیط واقعی کار آشنا شوند، زمانی که دانشگاه اصفهان به عنوان یک دانشگاه پیشرو بتوانند الگوساز سایر دانشگاه‌های کشور گردد، این مسیری است که معاونت پژوهشی در مدیریت نوآوری و فناوری دانشگاه تعقیب می‌نماید. در پایان، خاطرنشان می‌نماید، این فرآیندها که برای اولین بار در حال طراحی و پیاده سازی هستند بدون همکاری اجزا مختلف دانشگاه قابل اجرا نبودند و ما در این مسیر از همکاری مستمر معاونت اداری مالی، دفتر حقوقی دانشگاه و دفتر فنی دانشگاه بهره‌مند بوده‌ایم.
تاریخ:
1402/10/17
تعداد بازدید:
307
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان- بلواردانشگاه - دانشگاه اصفهان - ناحیه نوآوری دانشگاه
کدپستی: 8174673441
تلفن: 37934363 031
تلفکس: 03137932924
E-mail: innov@res.ui.ac.ir 
Powered by DorsaPortal