ارتباط با ما
ورود اعضاء
نقشه سایت
سایت اصلی دانشگاه
متن جستجو را وارد كنيد
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ آذر
FR
AR
EN
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره ما
مدیریت و کارکنان
نقشه مکانی
تماس با ما
آیین نامه و فرم
اساسنامه ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان
آیین نامه داخلی ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان
آیین نامه نحوه اداره مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان
آیین نامه ی نحوه ی شکل گیری و اداره ی واحدهای کارآفرینی و نوآوری در دانشکده های دانشگاه اصفهان
فرم شماره 1: معرفی متقاضیان استقرار
فرم شماره 2: تعهدات مالی متقاضیان استقرار
پذیرش
ضوابط پذیرش
فرایند پذیرش
مجموعه های مستقر
واحدهای مستقر در ناحیه نوآوری
گزارش واحدهای مستقر
روابط عمومی
بروشور آشنایی با ناحیه نوآوری
راهنمای ارتباط با ما
۱۰ ویژگی بد که گریبانگیر کارآفرینان بزرگ میشود!
تفاوت میان موفقیت و شکست در کارآفرینی، میتواند تا حد زیادی به صفات و عادتهای شما مربوط باشد. در این پست، ۱۰ ویژگی خطرناک که میتوانند گریبانگیر کارآفرینان بزرگ شود و به احتمال زیاد باعث شکستشان شود، معرفی میشود:
1- تیمگرا نبودن: اکثر کارآفرینان کسب و کار خود را به دلیل نیازی که در بازار میبینند و دیگران نمیبینند، راهاندازی میکنند و این دید انحصاری، باعث میشود تمایلی به کار کردن با دیگران نداشته باشند و از این کار لذت نبرند. باید توجه داشت هر کسبوکاری مستلزم یک تیم همگرا است و واگذار نکردن اختیار به دیگران از سوی کارآفرین ممکن است باعث کشمکش و ناامیدی شود.
2- اعتماد به نفس بیش از حد و تبدیل شدن به یک فرد خودبین: به طور حتم تصمیماتی که ریشه در نفس فرد دارند با تصمیماتی که از روی اعتماد به نفس گرفته میشوند و بر پایه علم و اعتماد هستند، مغایرت دارند. گرچه کارآفرینان نیاز به نفسی سالم دارند تا همچون یک زره محافظ آنان باشد، اما اگر همین نفس تعدیل نشود، میتواند به خصوصیت منفی تکبر تبدیل گردد.
3- چند وظیفگی تا حد شکست: کارآفرینان اغلب هزاران موضوع را در ذهن خود میپرورانند و به سرعت از یکی به سراغ دیگری میروند و این باعث میشود عده زیادی از مردم از جمله خودشان سردرگم بمانند. نتیجه این میشود که تمرکز و توجه لازم روی کارهای مهم صورت نمیگیرد.
4- کمالخواهی: کارآفرینانی که کمالگرا هستند، هرگز نه از کار خودشان راضیاند و نه از کار دیگران. این ویژگی میتواند موجب تاخیر در کارها، بالا بردن هزینهها در کسب و کار و یاس و ناامیدی در میان اعضای تیم، شرکا و مشتریان گردد.
5- سوءظنهایی که به توهم میانجامند: خصوصیت خوب هوشیاری و محتاط بودن در هنگام آشنایی با افراد یا شرکا جدید به راحتی میتواند به پارانویا یا سوءظنهای شدید ختم شود و به جایی برسد که کارآفرین به هیچکس اعتماد نکرده و تصور کند تمام تعاملات و معاملات دسیسه هستند. بهترین کارآفرینان باور دارند که میتوانند یک رابطه برد- برد با شرکا و سرمایهگذاران داشته باشند.
6- اعتقادات محکمی که تا مرز لجاجت و سرسختی پیش میروند: بهترین رهبران کسانی هستند که اعتقادات محکم و راسخی دارند، اما گوش دادن به دیگران و تمایل به مصالحه کردن در صورت نیاز، موجب پیشرفت تدریجی میگردد.
7- به تعویق انداختن چالشهای خاص: گاهی اوقات کارآفرینان بسیار باهوشی را میبینیم که با مسائل دشواری همچون استخدام و یا اخراج افراد دست و پنجه نرم میکنند. آنها ممکن است این کارها را عمداً نادیده بگیرند که در پیشرفت کار باعث ایجاد خلل خواهد شد.
8- تعادل بین کار و زندگی: اکثر کارآفرینان میپذیرند که در برخی از مراحل کاری خود بسیار معتاد به کارشان بودهاند. در نهایت این تعهد به کار، در میان شرکاء، خانواده و اعضای تیم به یک خصوصیت منفی تبدیل میشود و میتواند رشد کسب و کار را محدود نماید.
9- عاطفی و احساساتی بودن: شور و اشتیاق و حساس بودن روی مردم، از جمله صفات مهم و کلیدی هر کارآفرین خوبی به شمار میآیند؛ اما در برخی موارد، این صفات خوب میتوانند موجب تشديد تغييرات روحی و طغیانهای احساسی بیدلیل شوند. در این مرحله ممکن است تصمیماتی از سوی رهبر مجموعه گرفته شود که چندان منطقی به نظر نمیرسند و همين موجب میگردد وی وفاداری و اعتمادش را در میان همکاران و مشتریانش از دست بدهد.
10- نگاه کردن به جهان از درون لنزهای رنگی: وقتی کارآفرینان موفق از قدرت و نفوذ برخوردار میشوند، ممکن است به راحتی نوع نگاهی که نسبت به جهان واقعی کسب و کار داشتند را از دست بدهند. این زمانی موجب نگرانی میشود که شما به فروتنی و تواضع به عنوان یک نقص شخصیتی نگاه کنید تا یک ویژگی مثبت.
برگرفته از وبسایت: https://www.shabakeh-mag.com
برای مشاهده اطلاعات بیشتر
کلیک
نمایید.
تاریخ به روزرسانی:
1401/02/24
تعداد بازدید:
169
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه اصفهان
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal