ارتباط با ما
ورود اعضاء
نقشه سایت
سایت اصلی دانشگاه
متن جستجو را وارد كنيد
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ آذر
FR
AR
EN
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره ما
مدیریت و کارکنان
نقشه مکانی
تماس با ما
آیین نامه و فرم
اساسنامه ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان
آیین نامه داخلی ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان
آیین نامه نحوه اداره مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان
آیین نامه ی نحوه ی شکل گیری و اداره ی واحدهای کارآفرینی و نوآوری در دانشکده های دانشگاه اصفهان
فرم شماره 1: معرفی متقاضیان استقرار
فرم شماره 2: تعهدات مالی متقاضیان استقرار
پذیرش
ضوابط پذیرش
فرایند پذیرش
مجموعه های مستقر
واحدهای مستقر در ناحیه نوآوری
گزارش واحدهای مستقر
روابط عمومی
بروشور آشنایی با ناحیه نوآوری
راهنمای ارتباط با ما
آیا کارآفرینی، موضوع تخصصی حوزهی مدیریت است؟
آیا یک زیستشناس می تواند از مباحث کارآفرینی در رشتهی خود صحبت کند؟ یا یک جامعهشناس میتواند در مورد دلایل سرعت پائین ما در همراه شدن با مفاهیم کارآفرینی تحقیق کند؟
فرض کنید یک شرکت دانشبنیان در رشتهی زیستشناسی دارید و می خواهید مدل کسب و کار مناسبی برای آن طراحی کنید، میتوانید از کمک یک متخصص کارآفرینی با گرایش مدیریت استفاده کنید؛ اما مشکل آنجا شروع میشود که او از ریزهکاریهای تخصصی آگاه نیست و به اصطلاح همزبان شما نخواهد بود. این رابطه آن قدر بعضاً خستهکننده و انرژیبر میشود که مجبور میشوید خودتان مفاهیم کارآفرینی را بیاموزید. اما هنگامی که میخواهید این مفاهیم را نشر دهید، با این سوال روبهرو میشوید که یک زیستشناس را چه به کارآفرینی!
کشورهای پیشرفته هم مثل ما با این چالش روبهرو بودهاند؛ زیرا رشتهی تحت عنوان Bioentrepreneurship (کارآفرینی زیستی) در دانشگاههای خارج کشور وجود دارد؛ چیزی شبیه بیوفیزیک یا بیوشیمی که نه کارآفرینی است و نه زیستشناسی و از قضا، هر دوی آنها هست.
واقعیت این است که هنگامی که کارآفرینی وارد حیطهی تخصصی یک دانش میشود، آنقدر رنگ و بوی جدیدی میگیرد که گویا یک رشتهی جدید است، لذا آموختن مفاهیم کارآفرینی توسط متخصصین رشتههای مختلف و به کار بستن آنها، کارآمدترین شیوهی رشد این حوزه است.
برای مشاهده اطلاعات بیشتر
کلیک
نمایید.
تاریخ به روزرسانی:
1400/09/08
تعداد بازدید:
231
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه اصفهان
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal