ارتباط با ما
ورود اعضاء
نقشه سایت
سایت اصلی دانشگاه
متن جستجو را وارد كنيد
۱۴۰۳ شنبه ۴ اسفند
FR
AR
EN
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره ما
مدیریت و کارکنان
نقشه مکانی
تماس با ما
آیین نامه و فرم
اساسنامه ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان
آیین نامه داخلی ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان
آیین نامه نحوه اداره مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان
آیین نامه ی نحوه ی شکل گیری و اداره ی واحدهای کارآفرینی و نوآوری در دانشکده های دانشگاه اصفهان
فرم پذیرش در ناحیه
پذیرش
ضوابط پذیرش
فرایند پذیرش
مجموعه های مستقر
مرکز رشد و کارآفرینی
مرکز نوآوری صنایع سرگرمی
خانهی نوآوری
اسنواتک
مجموعه پتروشیمی رجال (پنتا)
شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه (MSTID)
واحدهای مستقر در ناحیه نوآوری
گزارش واحدهای مستقر
روابط عمومی
بروشور آشنایی با ناحیه نوآوری
راهنمای ارتباط با ما
شیوه ارزشگذاری داراییهای غیرملموس
تا چندی پیش، عمدهی دارایی اشخاص حقیقی و حقوقی، از جنس داراییهای ملموس مانند زمین، ساختمان و ماشینآلات بود. امروزه، بیشتر دارایی شرکتهای بزرگ و فناور، داراییهای غیرملموس (Intangible Assets) آنها مانند برند، روابط اجتماعی، حقوق مالکانه و دانش فنی است.
اما یک دارایی غیرملموس چگونه ارزشگذاری می شود؟ مثلا ارزش مادی یک پایاننامه یا یک دانش فنی چگونه مشخص میشود؟ این کار چندان آسان نیست! شاید شبیه طعمشناسی غذاها که ظاهرا کار سادهای است؛ اما در عمل پیچیدگیهای زیادی دارد.
برای ارزشگذاری داراییهای غیرملموس روشهای مختلفی وجود دارد:
شیوههای مبتنی بر هزینه: برآورد هزینه صرفشده برای ایجاد آن دارایی
شیوههاي مبتنی بر بازار: برآورد اینکه آن دارایی در یک مزایده به چه قیمتی به فروش میرود؟
شیوههاي مبتنی بر درآمد: برآورد اینکه آن دارایی، چقدر باعث افزایش درآمد میشود؟
ادارهی مالکیت فکری و تجاریسازی دانشگاه اصفهان، در زمینهی ارزشگذاری داراییهای غیرملموس کارآفرینانه، مشاورههای لازم را ارایه میکند.
برای مشاهده اطلاعات بیشتر
کلیک
نمایید.
تاریخ به روزرسانی:
1400/07/12
تعداد بازدید:
259
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه اصفهان
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal