۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
شیوه ارزش‌گذاری دارایی‌های غیرملموس
تا چندی پیش، عمده‌ی دارایی اشخاص حقیقی و حقوقی، از جنس دارایی‌های ملموس مانند زمین، ساختمان و ماشین‌آلات بود. امروزه، بیشتر دارایی شرکت‌های بزرگ و فناور، دارایی‌های غیرملموس (Intangible Assets) آن‌ها مانند برند، روابط اجتماعی، حقوق مالکانه و دانش فنی است.
اما یک دارایی غیرملموس چگونه ارزش‌گذاری می شود؟ مثلا ارزش مادی یک پایان‌نامه یا یک دانش فنی چگونه مشخص می‌شود؟ این کار چندان آسان نیست! شاید شبیه طعم‌شناسی غذاها که ظاهرا کار ساده‌ای است؛ اما در عمل پیچیدگی‌های زیادی دارد.
برای ارزش‌گذاری داراییهای غیرملموس روش‌های مختلفی وجود دارد:
شیوه‌های مبتنی بر هزینه: برآورد هزینه صرف‌شده برای ایجاد آن دارایی
شیوه‌هاي مبتنی بر بازار: برآورد اینکه آن دارایی در یک مزایده به چه قیمتی به فروش می‌رود؟
شیوه‌هاي مبتنی بر درآمد: برآورد اینکه آن دارایی، چقدر باعث افزایش درآمد می‌شود؟
اداره‌ی مالکیت فکری و تجاری‌سازی دانشگاه اصفهان، در زمینه‌ی ارزش‌گذاری دارایی‌های غیرملموس کارآفرینانه، مشاوره‌های لازم را ارایه می‌کند.
برای مشاهده اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.
 
تاریخ به روزرسانی:
1400/07/12
تعداد بازدید:
213
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان- بلواردانشگاه - دانشگاه اصفهان - ناحیه نوآوری دانشگاه
کدپستی: 8174673441
تلفن: 37934363 031
تلفکس: 03137932924
E-mail: innov@res.ui.ac.ir 
Powered by DorsaPortal