۱۴۰۳ يکشنبه ۲ دي
چگونه استارتاپ ها می توانند در رقابت با شرکت های بزرگ پیروز شوند؟
برای یک استارتاپ، دست یافتن به بازار دشوار و زمان‌بر است؛ اما اگر بازار هدف به درستی و به طور منحصربه‌فرد انتخاب شود، در بلندمدت سودآوری تضمین‌شده‌ای خواهیم داشت.
چهار فاکتور مهم و اثرگذار که به استارتاپ ها در رقابت با غول های کسب‌وکار می تواند کمک کند:
۱. بخش خاص بازار خود را بشناسید:
شناخت بازار خاص و بازاریابی در آن به استارتاپ ها برای خرید و فروش سریع‌تر، درآمد بیشتر و امکان رشد هرچه بیشتر در آینده کمک می کند. شرکت ردبول (Red Bull) در ابتدا قوطی¬های نوشابه خود را بدون هیچ بازار خاص و حتی استراتژی رقابتی در صنعت نوشیدنی های انرژی زا برای فروش به عموم قرار داده بود؛ به طوری که مشتریان نمی¬توانستند تشخیص بدهند که ردبول نوشیدنی انرژی‌زاست یا نوشیدنی معمولی! نتیجه مشخص است: فروش پایین!
ردبول با شناخت این موضوع بر گروهی خاص از مشتریان یعنی ورزشکاران تمرکز کرد و نوشیدنی خود را در رویدادهای مختلف ورزشی تبلیغ می‌کرد و به فروش می رساند. با هدف‌گذاری بر روی مشتریانی مشخص، ردبول فروش خود را به طور جهشی افزایش داد؛ به طوری که اکنون حضور ردبول در هر رویداد ورزشی یا مرتبط با ورزش را می‌توان دید.
۲. مزیت رقابتی خود را بشناسید و به رخ بکشید.
برای جذب مشتریان بیش از همه چیز، داستان‌سرایی موثر است. مردم داستان را دوست دارند. قسمت اصلی داستان شما، از مزیت رقابتی و ممتازی شما نسبت به رقیبان شروع می شود. در واقع کار اصلی شما پیدا کردن این مزیت رقابتی و بعد تبدیل آن به داستانی جذاب از استارتاپ خود و قرار دادن آن در کمپین های تبلیغاتی و وب‌سایت‌تان است.
۳. محصولات و خدماتتان را به طور جذاب بیان کنید.
بر اساس تحقیقات جدید شرکت مایکروسافت، از سال ۲۰۰۰ میلادی به این طرف میانگین زمان توجه انسان‌ها به یک موضوع از ۱۲ ثانیه به ۸ ثانیه کاهش یافته است. اگر شما صاحب استارتاپ هستید یا قصد راه‌اندازی استارتاپ خود را دارید، فقط کمتر از ۸ ثانیه فرصت دارید که مشتریتان را در هرکجا که محصولتان را می بیند به خود جذب کنید. وب سایت یا تبلیغات شما باید طوری جذاب طراحی شده باشد که در ابتدا مشتری را به سمت خود بکشاند تا بتوانید بیشتر راجع به محصول یا کسب‌وکارتان توضیح دهید و او را راغب به استفاده ازخدمات یا محصولات‌تان بکنید.
۴. با ایجاد خدمات به مشتریان مناسب، روابطی وابسته‌کننده با مشتریانتان برقرار کنید.
یکی از ویژگی های کوچک بودن کسب‌وکار و استارتاپی بودن، امکان ارتباط مستقیم با مشتریان، بدون بروکراسی و واسطه های مرسوم در شرکت های بزرگ است. با استفاده از این ظرفیت، فضایی را برای درک بهتر مشتریان و رفع بهتر نیازها و انتظاراتشان فراهم کنید.
 
برای مشاهده اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.
 
تاریخ به روزرسانی:
1400/07/12
تعداد بازدید:
230
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان- بلواردانشگاه - دانشگاه اصفهان - ناحیه نوآوری دانشگاه
کدپستی: 8174673441
تلفن: 37934363 031
تلفکس: 03137932924
E-mail: innov@res.ui.ac.ir 
Powered by DorsaPortal